fredag 20 december 2013

Måne o vargar

Igår mina vänner var det torsdag, månen stod som en jävla sol på himlen!
Letade mig utåt huset och började tejpa som en jävla bäver, sagt och omgjort då snickarfan inte lyckats tejpa tätt.

Hålen var stora som, jaa jag vet inte vad men stora var de.

Tejpen vi anväder är ungefär lika åldersbeständig som farmor med andra ord lika pigg nu som för 70 år sen.
Plasten likaså!

Började även kolla på elritningarna eftersom det börjar bli dags att leka en sån där som springer runt som ett sketet olla och kastar småstumpar kabel på golvet.
O titt till min feminima förvåning, ja kunde både tänka och agera samtidigt!
De hade glömt både spis och fläktmatningen i yttervägg!
Detta gör de i fabriken och jag undrar vad stollen tänkte med, han gör säkert samma vägg hela dagarna långa.
Tydligen hade han nyligen blivit bedragen av frugan eller tagit en blå thor för mycke kvällen innan.

När jag hade tagit bort gipsskivan och plyfan hittade jag dosa plus magnetjävel!

Fullmåne vare mä, tjäna o skål! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar