fredag 15 november 2013

Fel och problemens fenomen.

Hej!

Ja de här dagarna har varit hektiska med en ständig känsla av skitnödighet!
Men allt har hittills gått enligt alla världens planer.

De fel som uppstått är väl egentligen inte så fruktansvärt stora, men ändå värt att nämnas vid namn såsom GretaGarbo o hennes vänner.

Fel eller problem i all ära, här kommer de:

1. Fick ett samtal klockan halv sex på onsdagsmorgonen av byggarn som reser vårt hus.
Tydligen hade det dykt upp två(!) stycken kranbilar. Vilket känns väldigt onödigt då de kostar ca 1400 pengar i timmen. Den som vi hade bokat OCH avbokat eftersom han inte kunde det datumet hade ändå åkt ut och börjat ställa upp sig, så den kranbilen byggarn hade bokat kom dit och blev bortkörd av antingen byggaren eller den andre kranbilens chaufför UTAN att prata med oss först.
Väldigt fräckt av chauffören som redan ställt upp sig och "stal" jobbet från den andre som förbannad fick åka tillbaka hela vägen till norrköping. Vi får väl se om det kommer en dubbelfaktura senare, då skickar vi vidare den till antingen byggarn eller den andre chauffören!

2. Kartong har en ganska stor risk för att bli förstörd när det regnar, vet inte om vår byggare har så stor kunskap angående kartong men tycker man borde inse det även om man inte har ett IQ som överstiger 2. Han sket i vilket fall att täcka över kartongen som vi ska ha i huset för att hålla tillbaka lösullen när de isolerar taket. Och nämnas kan ju att väderprognosen såg inte allt för god ut, med regn och ganska mycket vind.

3. Även materialet som ligger utomhus (inte under taket som blev klart igår) har han inte täckt. Spöregnar det och materialet som ska vara invändigt ligger ute kommer det enligt min mening att slå sig och bli mer eller mindre förstört.

4. Snickaren som igår la klart all spånt på stora huset la även klart pappen på alla sidor utom EN!!
Det hade tagit honom säkert mindre än någon timme att lägga klart det eller han kunde ju åtminstone lagt en press över spånten (som inte klarar att ligga öppet om det regnar)
Nu skulle ju vädret iofs vara relativt bra men man kanske kan vara lite mer försiktig med allt material som vi betalat för.

Att tillägga är också att jag får hjälp av två polare till mig och Stina att bygga, de är båda snickare så  belägg för mina inlägg har jag allt. Duktiga är de jävlarna också.
Att vara en "kräsen konsument" har jag alltid hatat (kunder kan vara och är jävligt jobbiga) eftersom jag själv är elektriker och är noga i mitt yrke, men börjar förstå allt mer vad uttrycket innebär.

HEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar