onsdag 6 november 2013

Plattan gjuten!

Idag hörni, idag då steg jag upp med ett leende på läpparna.

För idag är vår grund gjuten.

Hade mycket att göra på jobbet så åkte inte ut förrns (och ja, jag skriver i talspråk) framåt lunchen.
Köpte med mig lite smörgåstårta och riktigt kaffe (gevalia) till grabbarna och åkte ut, o jävlar va fränt.
Igår var det ett stort vitt hav på 205kvardat med inslag av massor armering och vattenrör.

Idag en slät o fin yta likt en gammal tants (läs dam) vackra hy.
O det ser jättelitet ut nu när det är gjutet, en ganska vanlig reaktion från folk som bygger har jag hört.

"Hur ska vi få plats med allt, vart ska köket vara osv"

Och vi har fått ett par fina avtryck i plattan fick jag veta av min lilla flicka, hon är barn och hundvakt ute i linghem och hade med sig hund o barn ut för att glo på plattan. Hunden tycker det ser fränt ut och vill leka av sig lite o skuttar upp på den nygjutna plattan och vips så har vi fyra tassar där.
Men vem har de om inte vi, både hund och kattallergiker så representerar det väl oss i allra högsta grad.
Sovrum, allrum osvosv.
Plattan med två sovrum närmst och kök/vardagsrum längst bort

De slipade även vår garageplatta som vi gjutit själva.


Med vänlig hälsning, Kingen (som min gamle morbror sa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar