tisdag 5 november 2013

Tisdag den 5:e november "Gud gråter när jag skiter"


TJENA!

Nu jävlar kommer vi trycka in allt möjligt här på det oändliga intranätet!
Om exakt en vecka och en dag kommer huset!

Kommer väl förklara allt byggtekniskt och vilka lösningar vi hittar på i den mån jag kan.

Idag blev jag klar med att fästa dit allt plank i grunden som bärlinorna (till altanen) ska fästas i, så att gängstängerna blir fastgjutna i grunden och man inte behöver borra i den senare.
Potentialutjämningen blev jag också klar med (vilket gör att alla främmande delar, typ ventilationsdon i metall, gängstänger ut ur plattan, plattjärn som sticker upp i plattan får samma elektriska potential, eller kopplingspunkt)
Man skruvar helt enkelt dit en ledande slinga på massor olika ställen i armeringsnäten och ansluter allting i fasadmätarskåpet med alla andra främmande delar i huset.

Jobbat tre dar under tiden gud grät, han tyckte väl att jag inte gjorde ett tillräckligt bra jobb med andra ord. Det spöregnade och jag satt där på alla fyra med min fleecetröja, dyngsur och på gränsen till psykiskt sammanbrott.
Men glädjen i att ha en sprillans ny spärrnyckel i handen när jag skruvar dit kablarna är brutal!
Tyckte jag såg ett sken borta vid "grundknuten" och tänkte, nu är jag i nangiala men insåg snabbt att det var min nyinköpta bygglampa på 500W som lös.

Här kommer lite bilder på grunden (kommer snart, har problem med minneskortet)


Vår framtida garageuppfart, där bakom står GoT:s hus




Det är mörkt om kvällarna nu för tiden




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar