söndag 12 januari 2014

Söndag

Såhär i sorgedagar åkte jag och min kära fru (lillbruttan) ut o fixade i huset.

Först o främst drog vi lite kabel och jag lärde henne ett o annat.

Efter det började vi plocka ner alla gipsskivor som sitter ovanför alla fönster.
Vi gör det eftersom vi ska ha smygbelysning i varenda fönster.
Trivselhus ville ha en relativt hög summa för att förbereda för fönsterbelysning.
Så vi tog saken i egna och fixar detta själva.

Mitt i det tvåsiffrigt minusgradiga palatset stöter vi på en otrevligt upptäckt.

Först o främst lite bakgrundfakta.. vi har anlitat en snickarfan till för att

1. Resa huset
2. Luftningar till vindarna
3. Ventilationsdragning
4. Plasta taket och glesa det

Nu till upptäckten.
Jag ser först små små hål i väggplasten. Tejpar över dessa och skiter mer i det mer än att jag blir lite sur.
MEN, den där förbannade snickaren har antingen slarvat eller färsökt att dölja sina misstag. För hål tamefan överallt är det. Det blir ett arg samtal till honom imorn och ett snack med trivselhus....
Någon slags jävla yrkesstolthet borde man väl ha.

Ni kanske inte tycker lite hål gör så mycket. Men trivselhus provtrycker sina hus och ger antingen godkänt att fortsätta eller inte...därav min frustration att man inte kan göra ett bra jobb.

Tjäna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar